Две књиге у сваком полугодишту!
Први разред
- Димитар Инкиов, Ја и моја сестра Клара
- Ханс Кристијан Андерсен, две бајке по избору Ела Пероци, Звончићи звоне (једна прича)
- Драган Лукић, Приче о Јоци (прва прича)
- Јован Јовановић Змај, Песме (једна песма)
- Разбрајалице (три) и брзалице (три)
- Астрид Линдгрен, Лота прави лом
- Слободан Станишић, Деца читају српску историју (било која књига из серијала)
Други разред
- Десанка Максимовић, Ако је веровати мојој баки (две бајке)
- Франческа Симон, Грозни Гаша (серијал – једна књига по избору)
- БранкоЋопић, Испод змајевих крила (две приче)
- Душан Радовић, Причам ти причу(две приче)
- Народне басне (две басне)
- Весна Видојевић-Гајовић, Кад прича причу прича или Кецеља на беле туфне
- Дејан Алексић, Нежна песма о нежном ветру Дуваљубу или Кога се тиче како
живе приче
Трећи разред
- БранкоЋопић, Доживљаји мачкаТоше
- ДобрицаЕрић, Вашар у Тополи
- Мери Поуп Озборн, Чаробна кућица на дрвету (било која књига из серијала)
- А. А. Милн, Вини звани Пу
- Дејан Алексић,Чудесни подвизи Азбучка Првог у тридесет слова
- Јасминка Петровић, Риба риби гризе реп или Хоћу кући!
- ЕдуардУспенски: Чика Фјодор, пас и мачак
- Тибор Секељ, Кумевава, син прашуме
Четврти разред
- Антологија српске поезије за децу – по избору (три песме)
- Џ. М. Бери, Петар Пан
- Ф. Баум, Чаробњак из Оза
- Е, Најт, Леси се враћа кући
- А. Линдгрен, Пипи Дуга Чарапа
- Дејвид Валијамс, Најгора деца на свету Жил Верн, Пут у средиштеЗемље
- Народне приче…бајке или басне (три приче… или бајке, басне
- Бранко Стевановић, Овако је то било
ЧИТАЛАЧКА ЗНАЧКА (други циклус образовања)
Две књиге у сваком полугодишту!
Пети разред
- Десанка Максимовић, Песме о природи(три песме)
- Јоахим Фридрих, 4½пријатеља (неки од делова)
- Ј. Шпири, Хајди
- Доситеј Обрадовић или Езоп, Басне (трибасне)
- Ивана Нешић, Мисија музеј
- Г. Бигер, БаронМинхаузен
- Мег Кебот, Принцезин дневник (први део)
Шести разред
- Јасминка Петровић, Ово је најстрашнији дан у мом животу
- Градимир Стојковић, Хајдук у Београду (било који део)
- Анђела Нанети, Мој дека је био трешња
- Урош Петровић, Караван чудеса или Загонетне приче
- Џек Лондон, Зов дивљине или Бели очњак
- Чарлс Дикенс, ОливерТвист
- Роалд Дал, Чарли и фабрика чоколаде
- Дивна Вуксановић, Живот са троловима
Седми разред
- Милован Витезовић, Лајање на звезде
- БранкоЋопић, Магареће године
- Игор Коларов; Урнебесна физика
- Џ.Р.Р. Толкин, Хобит Данко Облак, Модри прозори
- Мирослав Антић, Гарави сокак(трипесме)
- СјуТаузенд, Тајни дневник А. Мола
- Јасминка Петровић, Лето када сам научила да летим
- Боби Пирс, Крадљивац луридијума
Осми разред
- Слободан Станишић, Танго за троје
- Алекса Шантић или Јован Дучић, Песме (три песме)
- Милован Витезовић, Шешир професора Косте Вујића
- Урош Петровић, Деца бестрагије
- Душан Пејчић, Мушки дневник(први или други део)
- Р.Х. Паласио , Чудо
- Ричард Бах, Галеб Џонатан Ливингстон
ЧИТАЛАЧКИ ДНЕВНИК – предлог плана за вођење дневника по разредима
”Читати без бележака,
исто је што и гледати
на једно око.”
Иво Андрић
План представљања:
- назив дела и име аутора
- кратка биографија аутора
- анализа прозног дела (тема, особине ликова…)
- анализа поетског дела (песничке слике и мотиви…)
- поруке o утисци o лепе мисли, цитати
- Свако дело треба илустровати. Пожељна је креативност у приказу. Ученик бира облик и технике рада: распоред илустрација, комбиновање цртања и писања, рукописно умеће…
- Реализација подразумева менторско вођење од стране наставника – током читања, тумачења/анализе дела и израде малог читалачког дневника – уз прилагођавање плана представљања дела сваком узрасту по разреду
ПРВИ РАЗРЕД
- наслов дела и име аутора;
- основна тема текста;
- издвој имена позитивних ликова из текста и наведи њихове особине;
- издвој непознате речи;
- илуструј или уради мапу ума (ликови и њихове особине);
- направи сликовни речник;
- порука/поука текста;
- пиши писаним словима ћирилице;
- пази на правилно писање великог слова
ДРУГИ РАЗРЕД
- наслов дела и име аутора;
- кратка биографија аутора;
- књ.врста, књ.род;
- место радње;
- време радње;
- основна тема текста;
- кратка садржина дела (до 5 кратких реченица);
- издвој имена негативних и позитивних ликова у тексту и објасни зашто мислиш да су негативни односно позитивни, наведи њихове особине;
- издвој непознате речи;
- илуструј или уради мапу ума (ликови и њихове особине);
- напиши позивницу за један догађај из текста;
- порука/поука текста;
- пиши писаним словима ћирилице;
- пиши кратким, потпуним и јасним реченицама;
- пази на употребу великог слова, правописних знакова, употребу речца НЕ, ЛИ…
ТРЕЋИ РАЗРЕД
- наслов дела и име аутора;
- кратка биографија аутора;
- књ.род и књ.врста;
- место радње;
- време радње;
- основна тема текста;
- кратка садржина дела уз поштовање следа догађаја и уочавање битних информација (до 5 кратких реченица);
- издвој имена ликова и коментариши на основу поступака ликова њихове особине, осећања, намере;
- издвој нејасне делове текста – цитат и понуди тумачење;
- порука/поука текста;
- уради илустрацију или мапу ума за наведено дело (ликови и њихове особине на примеру догађаја из текста);
- напиши писмо у име једног од ликова из текста и адресирај га;
- пази на правилну употребу велоког слова; користи наводнике при навођењу туђих речи; правилно пиши присвојне придеве (-ов/-ев/-ин, -ски/-чки/-шки); пази на правилно писање речце ли и не…;
- пиши јасним и потпуним реченицама;
- пиши ћириличним писмом;
- држи се теме;
ЧЕТВРТИ РАЗРЕД
- наслов дела и име аутора:
- кратка биографија аутора;
- књ.род и књ.врста;
- место радње;
- време радње;
- основна тема текста;
- кратка садржина дела уз поштовање следа догађаја и уочавање битних информација (до 5 реченица);
- издвој имена ликова и коментариши на основу поступака ликова њихове особине, осећања, намере;
- изнеси свој став о садржају текста и образложи зашто ти се допада/не допада, због чега ти је занимљив/незанимљив; да ли се слажеш/не слажеш са поступцима ликова и предложи измене у понашању ликова како би се променио ток радње и дошло до другачијег расплета;
- издвој оригинални опис – портрет;
- издвој најлепши/најузбудљивији цитат, препиши и образложи га;
- уради илустрацију или мапу ума за наведено дело (ликови – опис и особине на примерима из текста)
- порука/поука текста;
- пиши јасним, потпуним, добро обликованим реченицама;
- поштуј правописна правила;
- пиши ћириличним писмом;
ПЕТИ РАЗРЕД
- наслов дела и име аутора;
- белешке о аутору – биографија са занимљивостима из живота, анегдоте;
- основна тема текста;
- цитат који бираш као мото књиге;
- књ. род, књ. врста;
- место радње;
- време радње;
- испричај садржину дела из перспективе једног лика (шта он види, осећа и како размишља) поштуј временски след догађаја;
- пронађи опис једног лика који ти се највише допао и по могућству цитирај тај опис;
- објасни зашто си изабрао тај лик и које би промене унео у његовом понашању, размишљању;
- вредно бележења: лепи описи, ретке и непознате речи, мудре изреке о природи, човеку и животу, занимљиви монолози и дијалози, лична запажања и доживљаји… (по жељи);
- уради илустрацију или мапу ума за прочитано дело;
- напиши вест о неком догађају из текста;
- поштуј правописне норме;
- пиши ћириличним писмом;
ШЕСТИ РАЗРЕД
- наслов дела и име писца ;
- цитат који бираш као мото књиге;
- белешка о аутору – биографија, занимљивости из живота, анегдоте;
- књ. род, књ. врста;
- место радње;
- време радње;
- основна тема текста;
- испричај садржину дела из перспективе једног лика (шта он види, осећа и како размишља) поштуј временски след догађаја;
- пронађи опис једног лика који ти се највише допао и по могућству цитирај тај опис;
- објасни зашто си изабрао тај лик и које би промене унео у његовом понашању, размишљању;
- упореди изабрани лик са неким ликом из другог дела и објасни њихове сличности/ разлике;
- вредно бележења: лепи описи, ретке и непознате речи, мудре изреке о природи, човеку и животу, занимљиви монолози и дијалози, лична запажања и доживљаји… (по жељи);
- уради илустрацију или мапу ума за прочитано дело;
- напиши извештај о неком догађају из текста;
- поштуј правописне норме;
- пиши ћириличним писмом;
СЕДМИ РАЗРЕД
- наслов дела и име аутора;
- цитат који бира као мото књиге;
- белешка о аутору – биографија, занимљивости из живота, анегдоте;
- друштвено-историјска условљеност дела;
- књ. род, књ. врста;
- основна тема текста;
- кратка садржина дела у виду резимеа;
- пронађи опис једног лика који ти се највише допао и по могућству цитирај тај опис;
- испричај садржину дела из перспективе једног лика (шта он види, осећа и како размишља) уз ретроспективно препричавање;
- издвој ставове других ликова према лику који си одабрао;
- објасни зашто си изабрао тај лик и које би промене унео у његовом понашању, размишљању;
- упореди изабрани лик са неким ликом из другог дела и објасни њихове сличности/ разлике;
- вредно бележења: лепи описи, ретке и непознате речи, мудре изреке о природи, човеку и животу, занимљиви монолози и дијалози, лична запажања и доживљаји… (по жељи);
- уради илустрацију или мапу ума за прочитано дело;
- напиши измишљени интервју са неким од ликова из текста;
- поштуј правописне норме;
- пиши ћириличним писмом;
ОСМИ РАЗРЕД
- наслов дела и име аутора;
- цитат који бира као мото књиге;
- белешка о писцу – биографија, занимљивости из живота, анегдоте;
- друштвено-историјска условљеност дела;
- књ. род, књ. врста;
- основна тема текста;
- кратка садржина дела у виду резимеа и наведи кључне речи;
- пронађи опис једног лика који ти се највише допао и по могућству цитирај тај опис;
- испричај садржину дела из перспективе једног лика (шта он види, осећа и како размишља) уз ретроспективно препричавање;
- издвој ставове других ликова према лику који си одабрао и аргументуј њихову ваљаност/неваљаност;
- аргументуј зашто си изабрао тај лик и које би промене унео у његовом понашању, размишљању;
- упореди изабрани лик са неким ликом из другог дела и објасни њихове сличности/ разлике;
- вредно бележења: лепи описи, ретке и непознате речи, мудре изреке о природи, човеку и животу, занимљиви монолози и дијалози, лична запажања и доживљаји… (по жељи);
- уради илустрацију или мапу ума за прочитано дело;
- напиши критички приказ текста;
- поштуј правописне норме;
- пиши ћириличним писмом;
”Књига коју смо прочитали,
а из ње нисмо ништа забележили,
непрочитана је књига.” А. Албалат
Драги ученици,
Желим вам да уживате читајући!
БИБЛИОТЕКАР: Слађана Колунџић