У нашој школи је 11.априла гостовала Милица Јовановић, аутор радионице, истовремено и председник удружења Пријатељи деце Чукарице, које заступа кроз организацију и реализацију културних и образовних програма за децу на Чукарци, Београду и Србији. Она је са ученицима 3.разреда одржала радионицу Креативно читање и писање.Главни ЦИЉ односно ДОБРОБИТ овог програма је да се код деце и младих пробуди могућност креативног читања и писања спајајући „традиоционалан“ начин са модерним технологијама коришћењем књига, сајтова, апликација, он лајн и класичних библиотека, платформи…
Деца су све време АКТИВНО и СЛОБОДНО учествовала у свим активностима како би дали најбоље од себе, а са радионице отишли задовољни и обогаћени. Концепт радионице се темељи на 4 кључне речи: ЧИТАЊЕ, ПИСАЊЕ, РАЗГОВОР И АКТИВНО СЛУШАЊЕ. Свако од учесника је био у прилици да гласно прочита нешто у групи (мањи цитат, реченицу, пословицу), који су бити повод за РАЗГОВОР, да се креативно изразе кроз ПИСАЊЕ конкретних задатака (појединачно, у пару или мањим групама) и да АКТИВНО СЛУШАЈУ и учествује у излагању других учесника – слободном разменом идеја, мишљења и ставова.
Главни МОТИВ за овакав вид КРЕАТИВНИХ ЧИТАЊА и ПИСАЊА је да код деце и младих подстакне жељу да изађу из уско трасираног начина учења, читања и писања које нуди школско-образовни систем, а да нове технологије не користе као инстант знање и „прву помоћ“ за школске задатке. Приступ читању, писању и „дешифровање“ текста, знака, слике и учење у најширем могућем смислу може да се оплемени коришћењем КЊИГЕ као трајног и традиционалног алата, а уз паметну употребу нових технологија.
Деца и млади не треба да буду прости репродуктори знања које нестане кад добију оцену, већ креативни и свесни млади људи који знају да користе спој „старог“ и „новог“ и да у томе виде сврху да себе оплемене и додатно образују.





