Предавање / трибина ученика 8/1 на тему „Вршњачко насиље у мојој школи – ставови и искуства ученика“
Ученици 8/1 су у току маја и јуна месеца 2022. године у оквиру часова грађанског васпитања (предметни наставник: Лидија Стефановић) спровели истраживање на тему „Вршњачко насиље у мојој школи: ставови и искуства“. Они су саставили, одштампали и поделили анкету од 10 питања а податке уз минималне сугестије наставника самостално статистички и квалитативно обрадили. На крају, две ученице су саставиле презентацију коју ће Дина Дамнњановић и Трифун Тодоровски у виду предавања / трибине представити у среду, 15. јуна у 13:15 у свечаној сали наше школе.
Приликом анализе, ученици су дошли до многих корисних сазнања о овој важној друштвеној појави и притом развили корисне вештине у области анализе података. Истраживачи 8/1 су направили осврт на то како ученици осмог разреда посматрају овај друштвени проблем, колико често и у ком окружењу се вршњачко насиље најчешће догађа, које врсте насиља су најфреквентније у њиховом окружењу, колико ученика се налазило у улози агресора или било жртва насиља, на предлоге начина на који се вршњачко насиље може спречити или умањити и многе друге аспекте овог друштвеног проблема. Такође, вршена је и анализа података по полу (анкета је била анонимна али је обухватала упит о полу испитаника). Ученици ће надају да ће својим пројектом појачати свест публике о проблему вршњачког насиља и дати свој допринос сузбијању истог у својој школи.
Ученици 6. и 8. разреда, као и њихове старешине, психолог, педагог и директор школе позвани су да овој трибини присуствују и у њој учествују питањима и коментарима.
У припреми питања и статистичкој обради података учествовали су: Арсеније Ковачевић, Анастасија Петронић, Александра Недељковић, Ивона Радовић, Марија Николић, Трифун Тодоровски, Никола Благојевић, Дина Дамњановић, Лука Живановић, Михаило Стошић.
У квалитативној обради података и састављању презентације учествовали: Дина Дамњановић, Александра Недељковић.
Презентатори: Дина Дамњановић, Трифун Тодоровски.